Zakres tematyczny:
- Organizacja pracy na stanowisku Marketing Internetowy E-Commerce i Social Media Wiedza z zakresu BHP, w tym: obowiązków Pracodawcy i Pracownika, wymagań dotyczących pomieszczeń do pracy i czynników uciążliwych
- Wiedza z zakresu przepływu informacji, znajomość terminologii związanej z źródłami, nośnikami i rodzajami informacji
- Wykazanie się znajomością podstawowych narzędzi marketingowych. Rozumienie znaczenia promocji dla przedsiębiorstwa i umiejętność rozróżnienia jej form.
- Umiejętność rozpoznania charakterystycznych cech reklamy oraz jej rodzajów, z uwzględnieniem różnorodnych kryteriów klasyfikacji.
- Znajomość podstawowych założeń modelu AIDA oraz zasad ofensywnej reklamy.
- Umiejętność zrozumienia specyfiki akwizycji oraz jej podstawowych zasad.
- Rozumienie istoty i specyfiki Public Relations oraz wykorzystywanych w działaniu środków.
- Znajomość form promocji uzupełniającej oraz celów, cech i rodzajów sponsoringu.
- Znajomość założeń programu działań przedsiębiorstwa w zakresie promocji oraz umiejętność opracowania skutecznego planu takich działań.
- Wiedza na temat budowania wizerunku firmy w Internecie. Znajomość zagadnień z marketingu i reklamy
- Wiedza na temat sprzedaży internetowej. Umiejętność pozyskiwania nowych klientów
- Umiejętność pracy w zespole. Umiejętność zarządzania sobą w czasie i organizacji stanowiska pracy
- Jak skutecznie zmieniać postawy – racjonalizm czy emocje? Jaką strategię perswazji wybrać?
- Tworzenie przykładowych komunikatów promocyjnych, jak wykorzystać przydatne narzędzia.
- Charakterystyka najważniejszych mediów społecznościowych, charakterystyka, grupa docelowa, rodzaje kreacji i komunikacji
- Polacy w social media – demografia i zachowania (Facebook Instagram Linkedin Twitter YouTube Tik Tok)
- Organiczne czy płatne kampanie w mediach społecznościowych Podstawowe różnice i wskazania do komunikacji bezpłatnej i płatnej
- Optymalizacja długości artykułu, postu czy też długości filmu w internecie, hashtagi, ich specyfika i rola w poszczególnych kanałach SM
- Facebook a ochrona danych osobowych (RODO)
- Algorytm Facebooka na co dzień. Obsługa klienta na Facebooku – komunikacja z fanami
- Co publikować? Taktyka i tworzenie treści. Reagowanie na krytykę, hejt i negatywne komentarze
- Działania promocyjne na Facebooku, Instagramie. Specyfika kampanii reklamowych Facebooku vs Instagram. Zakładanie Menedżera Firmy (Facebook, Instagram)
- Tworzenie kampanii reklamowej – krok po kroku. Ustawianie grup odbiorców. Ustawienia lokalizacji. Tworzenie kreacji reklamowych
- Statystyki i raporty na Facebooku. Monitoring social mediów. Kluczowe aplikacje monitoringu sieci mierniki i narzędzia pomiaru
- Czym jest dostępność w social media? (dodawaj ALT-y – teksty alternatywne; dodawaj napisy do filmów; zachowuj kontrast kolorów; dbaj o spójność fontów; twórz dostępne hashtagi)